۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

قیمت لحظه‌ای ارز‌های دیجیتال یکشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰+ جدول و نمودار

قیمت روزانه ارز دیجیتال

 

برای اطلاع از قیمت لحظه ای سایر ارزهای دیجیتال می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 # ارزدیجیتال قیمت  تغییرات(۲۴ ساعت) ارزش کل بازار حجم معاملات(۲۴ ساعت)
۱ Bitcoin $۴۹,۱۶۷
۱,۵۲۱,۳۴۹,۸۹۷.۵ تومان
 ۲.۲۳ % $۹۳۰,۳۹۱,۶۷۰,۷۷۹ $۲۰,۶۳۴,۳۳۱,۶۰۵
۲ Ethereum $۴,۰۵۵.۵۸
۱۲۵,۴۸۹,۷۸۴.۱۵ تومان
 ۱.۹۳ % $۴۸۲,۲۰۷,۶۸۱,۰۰۰ $۱۶,۳۲۷,۸۷۶,۹۲۷
۳ Binance Coin $۵۶۳.۳۷
۱۷,۴۳۲,۰۷۶.۲۲۵ تومان
 ۰.۰۱ % $۹۴,۸۲۵,۸۹۸,۴۲۳ $۱,۴۴۴,۹۹۷,۹۳۳
۴ Tether
۳۰,۹۴۲.۵ تومان
 ۰.۰۳ % $۷۷,۲۸۴,۲۲۷,۲۱۷ $۴۵,۲۵۸,۶۸۰,۰۶۳
۵ Solana $۱۷۰.۰۳
۵,۲۶۱,۱۵۳.۲۷۵ تومان
 ۰.۵۷ % $۵۲,۳۲۶,۲۲۴,۰۷۹ $۱,۲۱۱,۷۰۲,۶۷۲
۶ Cardano $۱.۳۴
۴۱,۴۶۲.۹۵ تومان
 ۸.۲۴ % $۴۳,۲۹۲,۶۱۶,۵۱۸ $۱,۵۲۱,۵۴۲,۲۴۶
۷ USD Coin
۳۰,۹۴۲.۵ تومان
 ۰.۰۲ % $۴۱,۵۹۵,۱۴۶,۲۳۸ $۲,۵۰۵,۳۴۲,۲۲۰
۸ XRP $۰.۸۱۹۴۶۱
۲۵,۳۵۶.۱۷۱۹۹۲۵ تومان
 ۰.۸۱ % $۳۸,۸۱۲,۸۴۲,۹۳۹ $۲,۵۶۷,۷۷۶,۴۸۳
۹ Polkadot $۲۷.۷۷
۸۵۹,۲۷۳.۲۲۵ تومان
 ۰.۸۶ % $۲۹,۵۸۸,۳۸۳,۱۶۷ $۷۵۷,۸۱۲,۷۶۹
۱۰ Dogecoin $۰.۱۶۸۶۴۳
۵,۲۱۸.۲۳۶۰۲۷۵ تومان
 ۱.۱۵ % $۲۲,۳۵۶,۲۵۸,۷۸۸ $۶۱۰,۷۱۳,۲۴۷
۱۱ Terra $۵۸.۶۴
۱,۸۱۴,۴۶۸.۲ تومان
 ۵.۲۴ % $۲۲,۲۷۴,۹۰۰,۵۴۲ $۱,۵۸۷,۵۴۵,۱۳۵
۱۲ Avalanche $۸۵.۲۸
۲,۶۳۸,۷۷۶.۴ تومان
 ۴.۱۴ % $۲۰,۷۴۸,۱۲۱,۳۸۷ $۵۸۰,۹۶۵,۷۱۲
۱۳ Shiba $۰.۰۰۰۰۳۴۴
۱.۰۶۴۴۲۲ تومان
 ۱.۰۱ % $۱۸,۸۷۹,۵۶۹,۳۷۳

$۷۶۱,۸۳۱,۵۷۲

منبع : قیمت ارز دیجیتال خبرپوف

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرهاد محمودی

بیت کوین از کجا آمده است؟

تغییرات قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

در ابتدای سال ۲۰۱۹، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶۵ میلیارد دلار رسید و قیمت Bitcoin نیز با افزایش ۱۵ درصدی، به ۵۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران معتقد بودند که این افزایش قیمت به خاطر بازگشت بازیگران اصلی به بازار اتفاق افتاد.در فوریه این سال (بهمن ۹۷) حرکات مثبتی در رشد قیمت بیت کوین طبق گفته میهن بلاکچین مشاهده شد.در ۲ آپریل (۱۳ فروردین ۹۸) یک فرد ناشناس، ۲۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۹۴ میلیون دلار در آن زمان خریداری کرد.در می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) قیمت شروع به افزایش کرد و در انتهای این ماه میلادی، به ۸۷۲۱ دلار رسید و سپس در ماه ژوئن (یک ماه بعد) به ۱۰۰۰۰ دلار رسید و از آن نیز عبور کرد.در ابتدای ماه جولای (تیر ۹۸) قیمت بیت کوین تا ۱۲۵۰۰ دلار صعود کرد، اما سپس تا ۹۳۰۰ دلار نزول کرد.در ماه آگوست (مرداد) بیت کوین در حدود ۱۰ هزار دلار معامله می شد و سلطه بیت کوین که به مدت طولانی (نزدیک ۲ سال) در کمتر از سطح ۶۰ درصد قرار داشت، ناگهان به بیش از ۹۰ درصد رسید.تا سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) حدود ۵۴۵۷ دستگاه ATM در سراسر دنیا وجود داشت. بیشترین تعداد کشورهایی که از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین استفاده می‌کردند آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتریش و اسپانیا بودند.در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین از ۴۰۰۰ دلار شروع به افزایش کرد و در پایان این سال، به ۷۴۰۰ دلار رسید.در طول دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیت کوین بیشتر به صورت افقی و بدون روند حرکت کرده است؛ اما در برخی موارد نشان داده که جای رشد دارد. برای مثال در ژوئن ۲۰۱۹ که قیمت BTC از ۱۰۰۰۰ دلار عبور کرد، امید به شروع یک رالی صعودی دیگر زنده شد؛ اما در دسامبر همان سال،‌ قیمت بیت کوین به ۷۱۱۲ دلار رسید.افزایش قیمت تا سال ۲۰۲۰ اتفاق نیفتاد؛ زیرا در این سال کل اقتصاد دنیا، تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا، دچار رکود شد. بنا به داده های سایت میهن بلاکچین قیمت بیت کوین یک بار دیگر دچار ریزش شد؛ این رمز ارز در ابتدای سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۲۰۰ دلار معامله میشد؛ اما رکود اقصادی ناشی از کووید ۱۹ ، بر روی قیمت BTC نیز تاثیر گذاشت و آن را به حدود ۳۷۰۰ دلار رساند. اما این ویروس و سیاست‌های بعدی دولت‌ها، باعث ترس سرمایه‌گذاران از اقتصاد جهانی شد و آنها به دلیل بی‌اعتمادی نسبت به دولت‌ها و چاپ بی‌رویه دلار از طرف دولت و بانک مرکزی آمریکا، در بیتکوین سرمایه گذاری کردند. زیرا عرضه آن ۲۱ میلیون کوین ثابت است و نمی‌توان بیشتر از آن را تولید کرد و این باعث می‌شود که بسیاری از افراد BTC را به عنوان ذخیره ارزش ببینند و برای حفظ ارزش پول خود در آن سرمایه‌گذاری کنند. این حرکت عمومی به سمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، باعث افزایش قیمت آن شد بنا به گزارش سایت arzdigital و میهن بلاکچین؛ به طوری که در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰، بیت کوین با قیمت ۱۸۳۵۳ دلار معامله میشد.در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) غول پرداختی‌های دیجیتالی پی پال (Paypal) اعلام کرد که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت کوین را بر روی پلتفرم خود می‌دهد. این خبر باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.سال ۲۰۲۰ در ادامه سال ۲۰۱۹ با قیمت ۷۴۰۰ دلاری بیت کوین شروع شد و در ماه دسامبر به ۲۶۲۰۰ دلار رسید؛ سال ۲۰۲۰ با وجود پاندمی ویروس کووید ۱۹، سال خوبی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال و سایر کریپتوها محسوب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرهاد محمودی

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار

درباره این سویه جدید اطلاعات چندان زیادی در دست نیست، اما شواهد حکایت از سرعت بسیار بالای این نسخه جهش یافته جدید در انتقال دارد، تا جایی که به سرعت در حال جابجایی در قاره آفریقاست و به نظر می‌رسد، پتانسیل لازم برای عبور از مصونیت‌های ایجاد شده با واکسن را هم داشته باشد.

در شرایطی که اوضاع کرونایی کشورمان بسیار خوب شده و شمار شهر‌های قرمز بعد از ۲۸۹ روز به صفر رسیده، انتشار نسخه جدید و خطرناک کرونا در گوشه‌ای از جهان، نگرانی ها را به شدت افزایش داده است.


به گزارش «تابناک»؛ انتشار نسخه‌ای جدید از کرونا از مبدا «بوتسوانا»، کشوری کم جمعیت در جنوب آفریقا، موجبات نگرانی شدید جهانیان را فراهم آورده است تا جایی که برخی کشور‌ها تصمیم به لغو پرواز‌ها از مبدا قاره آفریقا گرفته‌اند و سازمان بهداشت جهانی در نشستی اضطراری، بررسی شیوع این سویه جدید را در دستور کار قرار داده است.

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد


بروز وضعیتی مشابه آنچه روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جهان شاهد بودیم، بهترین نشانه وخامت اوضاع و شدت نگرانی‌های جهانی از شیوع این سویه جدید است که هنوز نامی ندارد و در محافل علمی با کد B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود؛ سویه‌ای که خطرناکترین سویه کرونا معرفی می‌شود.


البته درباره این سویه جدید اطلاعات چندان زیادی در دست نیست، اما شواهد حکایت از سرعت بسیار بالای این نسخه جهش یافته جدید در انتقال دارد، تا جایی که به سرعت در حال جابجایی در قاره آفریقاست و به نظر می‌رسد، پتانسیل لازم برای عبور از مصونیت‌های ایجاد شده با واکسن را هم داشته باشد.


آن گونه که گزارش‌های علمی نشان می‌دهد، این نسخه جدید ویروس در پروتئین اسپایک (شاخک‌های روی سطح این ویروس که موجب شده در تصاویر دو بعدی، این ویروس ظاهر تاج مانند پیدا کرده و «کرونا» یا تاجدار نام بگیرد) جهش‌های زیادی را تجربه کرده و این همان خطری است که نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد


اهمیت این جهش زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم این ویروس به کمک پروتئین اسپایک به غشای سلول‌ها می‌چسبد، این سد سلولی را می‌شکند و با تزریق آر. ان.‌ای به آنها، فرایند تکثیر خود را آغاز می‌کند. فرایندی که برای جلوگیری از انجامش، برخی واکسن‌ها اقدام به جعل پروتئین اسپایکِ ویروس می‌کنند و جهش در این ویروس ممکن است منجر به بی اثر شدن آن واکسن‌ها یا کاهش اثرگذاری شان شود.


این همان خطری است که از ماه‌ها پیش خودنمایی می‌کرد، اما چندان جدی گرفته نشد. خطر کندی شدید واکسیناسیون در قاره آفریقا که معلوم بود منجر به بروز جهش‌های فراوان در ویروس و شکل گیری سویه‌های جدید آن خواهد شد و به مانند الگوی اولیه نشر این ویروس، به سرعت راهش را به سراسر کره خاکی باز خواهد کرد و به سویه غالب در جهان بدل خواهد شد.


درست مسیری که سویه‌های «آلفا» و «دلتا» و بعدتر «بتا» پیش گرفتند و به رغم واکسیناسیون وسیع در بسیاری از کشورها، آن‌ها را چالش‌های شدیدی دست به گریبان کردند. راهی که سویه جدید در ابتدای آن قرار دارد؛ اما با سرعت شگرفی در حال طی کردن آن است، تا جایی که حتی نمونه‌هایی از آن در هنگ کنگ در جنوب چین هم شناسایی شده است؛ خطری که باید دید در کشورمان هم بروز و نمود خواهد یافت و در تصمیمات متجلی خواهد شد یا خیر!

 

انتشار کرونا نسخه «بوتسوانا»، سویه خطرناک‌تر با سرعت رشد بسیار زیاد

 

منبع : تابناک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرهاد محمودی

سوالات مهم در مورد قیمت بیت کوین و قیمت ارز دیجیتال

بیت کوین یک کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) یا رمز ارز است، که در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای مبادله طراحی شده بود؛ اما امروزه به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال به جای تکیه و وابستگی به نهادهای واسطه مانند بانک، از رمزنگاری برای مدیریت و ایجاد کوین‌ها استفاده می‌کند. تاریخچه بیت کوین با اختراع این ارز توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز شد. ناکاموتو ایده Bitcoin را از ایده‌های مختلفی که توسط جامعه سایفرپانک‌ها ارائه شده بود، گرفته‌است.بزرگ ترین رمز ارز دنیا به سرعت رشد کرد و در بین جوامع آنلاین و آفلاین به عنوان یک ارز شناخته شد. از اواسط سال ۲۰۱۰، برخی کسب و کارها در کنار دیگر روش‌های پرداخت، شروع به پذیرش BTC به عنوان یک روش پرداخت جدید کردند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین بپردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت بیت کوین به صورت لحظه‌ای

عوامل متعددی روی قیمت لحظه‌ای بیت کوین تاثیر می‌گذارند. اگر قصد دارید به ترید بیت کوین بپردازید، دنبال کردن قیمت لحظه‌ای این رمزارز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام بدهید. اگر هم قصد سرمایه‌گذاری و هولد بلندمدت بیت کوین را دارید، باید نقطه مناسب برای ورود و خرید این رمزارز را پیدا کنید و برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خود یک استراتژی منطقی داشته باشید. در ادامه این مطلب با میهن بلاکچین همراه باشید تا با عواملی که روی قیمت لحظه‌ای بیت کوین تاثیر می‌گذارند بیشتر آشنا شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرهاد محمودی

معرفی 2 وبسایت مهم خبری در حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین

bitcoin image sajjeo

خیلی وقت بود میخواستم یه سری وبسایت معرفی کنم که واقعا کارشون خوب هستش توی حوزه ارزهای دیجیتال، یادگیری اولیه مبانی بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی مهمه و اگر بدون دید درست واردش بشید ممکنه سرمایه‌تون رو به کل از دست بدید یا خیلی ضرر کنید. سایت‌های خبری مثل coinmarketcap و coingecko هم هستن برای دیدن قیمت بیت کوین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرهاد محمودی