بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان معاملات خارج از صرافی (OTC) با یوان چین را برای ساکنان این کشور متوقف خواهد کرد. در پی انتشار این اخبار قیمت بیت کوین کاهش یافت.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، صرافی بایننس اعلام کرد در تلاش برای مطابقت با قوانین اخیر دولت چین، از تاریخ ۳۱ سپتامبر ساعت ۲۴:۰۰ به وقت محلی خدمات OTC مربوط به یوان را برای کاربران چینی متوقف خواهد کرد. بیت کوین روی خوشی به این خبر نشان نداد و بلافاصله پس از اعلام آن با افت روبه‌رو شد. اما آلتکوین ها با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

توقف معاملات OTC بایننس در چین

بایننس در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد حساب تمامی کاربران پلتفرم را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تشخیص دهد هر یک از آنها از چین هستند حساب آنها مسدود شده و تنها قادر خواهند بود موقعیت‌های خود را ببندند و سرمایه خود را از صرافی خارج کنند.

بایننس این تصمیم خود را با سرکوب مداوم صنعت رمزارزها توسط مقامات چینی مرتبط دانست. چین و بانک مرکزی آن امسال بر موضع خصمانه خود علیه بازار کریپتو افزودند و در ماه سپتامبر همه شرکت‌های محلی را از انجام هرگونه معامله با شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کردند. در نتیجه این ممنوعیت، بیش از ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارز ازجمله صرافی‌های بزرگی چون کوکوین و هوبی ارائه خدمات خود به چین را متوقف کردند.

به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار چینی فعال در حوزه رمزارز، شبکه اجتماعی وی چت که بزرگترین شبکه اجتماعی چینی است اخیراا جستجوهای مرتبط به پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال را مسدود کرده است. وو در توییتی نوشت:

تقریباا همه وب‌سایت‌ها و برنامه‌های چینی یا صرافی‌ها را مسدود کرده‌اند و یا این کار را خواهند کرد.

همانند ممنوعیت‌های پیشین چین، پس از اعلام خبر بایننس، ارزش توکن برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز به‌سرعت افزایش یافت. در ابتدا، بیشتر بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز درآمد اما پس از رشد قیمت BNB و پولکادات بازار آلت کوین‌ها جان تازه‌ای گرفت.

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین، پس از روند صعودی چند روز اخیر خود در پی انتشار اخبار منفی از جانب چین بیش از ۳۰۰۰ دلار فرو ریخت. چشم‌انداز قیمت بیت کوین در هفته گذشته تقریبا صعودی به نظر می‌رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار از اوایل ماه سپتامبر موفق به عبور از سطح ۵۰ هزار دلاری شد و به صعود خود ادامه داد.

در ادامه بیت کوین به ۵۷ هزار دلار حجوم برد و پس از آن به قله ۵۸ هزار دلاری نزدیک شد که بالاترین سطح از اواسط ماه مه محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین نتوانست این مقاومت را بشکند و دیروز را در همان حوالی سپری کرد.

اما وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته تغییر کرد و بیت کوین به زیر ۵۴۰۰۰ دلار رسید سپس قیمت دوباره به ۵۶۵۰۰ دلار افزایش یافت اما اخبار اخیر چین باعث کاهش قیمت دوباره بیت کوین شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۵۴۹۴۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن، در سطح ۱.۰۳۵ دلار قرار دارد.

eklablog news

افزایش قیمت بایننس کوین

در مقایسه با بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها افت قیمت کمتری را تجربه کردند و حتی با رشد قیمت مواجه شدند. قیمت اتریوم در طول ۲۴ ساعت اخیر ابتدا یک درصد کاهش یافت و اکنون با کمی افزایش در سطح ۳۴۵۹ دلاری معامله می‌شود. کاردانو، ریپل، دوج کوین و لونا نیز هر کدام با رشد قیمت روبرو شدند.

وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰
وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰

سولانا، پولکادات، یونی سواپ و آوالانچ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و به ترتیب ۴.۳، ۷.۹، ۶.۴ و ۷.۹ درصد افزایش یافتند.

بایننس کوین اما بهترین عملکرد امروز را به ثبت رساند و با ۱۶.۶ درصد افزایش به ۴۶۷ دلار رسید که بالاترین سطح از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود.

قیمت بایننس کوین ابتدا پس از اعلام اخبار مربوط به راه‌اندازی صندوق یک میلیارد دلاری بایننس برای تقویت بایننس اسمارت چین افزایش یافت. با این حال، پس از انتشار اخبار مربوط به توقف معاملات OTC بایننس برای کاربران چینی با افت قیمت مواجه شد.

در ۲۴ ساعت اخیر به نقل از تلگراف، توکن‌های استکس، پنکیک سواپ و پروتکل پرپچوال به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۰ درصد رشد کرده‌اند. با این حال، کل بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۲.۳ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد.

منبع اصلی